Etologiprov a la MVG

Jeppjepp! 26/27 poäng på etologiprovet. Högst poäng i klassen (och ja, jag ÄLSKAR att var bäst, så det känns riktigt bra, jag är så hemsk, faktiskt).

Det jag missat en poäng på var sista frågan om djurskyddsbestämmelser. Hade liksom råkat missa hela biten med vaccinationer o så *oopsie*. Men WTF, det var EN poäng bara.

Idag var ju, som jag skrivit tidigare, Charlotte och pratade i radion på förmiddagen. Så hela klassen skulle först hjängympa sina hundar i en timme (asså de skulle inte aktiveras en timma, självklart med massa pauser inlagt). Sen en timme innan lunchen gick vi ut på en promenad hela gänget. O VET ni? Jag trampade på en orm, en äcklig, äcklig orm. Dock var den typ 12 cm lång och de va bara en kopparorm. Men jag trampade inte till som tur var, för den slingrade iväg precis när jag skulle sätta ner foten, och jag tog ett jättehopp upp i luften och skrek som satans. HEMSKA varelser.

På lunchen käkade jag en Happy Meal, för de va nån konstig, kryddad fisk till lunch idag på Kock Johan. Sofia, Kalle, Veronica och Anya var också med på Mc Donalds. Vi hade väldans trevligt (och nu bli're inge Mc Donalds på länge, de har jag inte råd med).

Juste, jag MÅSTE fixa en fläkt till nästa vecka. Det blir GRYMT varmt på mitt rum mitt på dagen, inte alls mysigt.

Vet du? Vi har KANOTER här, det hade jag ingen aning om innan. Nästa vecka blir det kanoting x1000. Snacka armmuskler jag kommer ha sen! O så får jag benmuskler av alla doggepromenader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0