Jobbig natt

Inatt vid 3 eller 4 tiden blev jag väckt av Soya som var väldigt orolig. Hon gick fram och tillbaka mellan dörren och min säng, stog och stirrade på mig hela tiden. Så jag tänkte att hon kanske behöver gå ut. Jag öppnade dörren och gick med henne ner. Men när jag skulle öppna ytterdörren vände hon sig mot köksinggången och böjade vifta på svansen massor. Hon gör alltid så, ifall någon av våra små hundar skulle vara där inne. De brukar göra små attacker på henne när hon kommer in i köket, typ hoppa fram och skälla på henne. Hon stog riktigt länge och visade att "jag är jätte snäll" innan hon gick in. Det hon gjorde var att gå fram till vattenskålen och dricka massor. Sen var hon nöjd. Så vi gick upp igen, och jag fyllde på vattenskålen på mitt rum som hon också hade tömt. Hon drack även massor där. Sen hoppade hon upp i min säng och ville LEKA. Hon började skutta runt på täcket och krafsa omkring på det, göra små skoj-utfall och skälla lite lågt och busigt. Det ville jag såklart inte vara med på mitt i natten, så jag bara ignorerade. Då började hon slicka mig i ansiktet och på armarna - här ska inte sovas inte. Hon höll på i flera minuter att varva lekinviter med en massa slickande. Tillslut tröttnade jag och letade upp en leksak hon kunde roa sig med istället. Det varade i ungefär 2 minuter, sen var hon igång igen. Då blev jag trött på henne och sa att nu får det vara nog. Då krafsade hon ihop mitt täcke till en lite hög och la sig på den. Jättegulligt, verkligen...

Jefla snorunge! Snacka om att jag varit nervös inatt också, mycket drickande=pyometra tänker jag bara. Men jag TROR inte att det första en pyo-hund gör är att börja skutta runt i sängen som en toking efter den har druckit massa vatten. Snor-Soya!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0