Första riktiga skoldagen

Idag började vi med vanliga lektioner för första gången denna terminen, hade iofs hundlektion i fredags med det var mest info om terminen då.

Började kl halv 9 med matte A. Har egentligen inte det på schemat eftersom den är avtentad, men jag tänkte läsa matte B på egen hand, så jag gick dit för att be läraren om boken osv.

Sen hade vi svenska B, ny lärare. Inte alls lika bra som Patrik (han var typ den bästa läraren vi hade förra året i de "vanliga" ämnena, hade honom i Svenska A).

Efter det hade de andra Engelska A, men den har jag ju oxå tentat av, så jag hade 1,5 timmes lunchpaus fram till kl. 12:30 då vi fick skjuts in till skolan för att ha idrott. Kul som vanligt!

När vi var klara med idrotten gick jag in til SYVen för att prata om individuella valen. Måste tydligen välja en 50 poängskurs, fast jag inte vill ha någon av de som erbjuds (har fotografisk bild som 100 poängskurs). Känns så jävla värdelöst. Skulle haft bild o form, mest för de va kul (funkade ej med lärare o allt va de va). Men nu lär jag få läsa typ livskunskap eller nåt sånt skit. Ahja, tar nog hellre Idrott och Hälsa B isf. Nackdelen är bara att den börjar 25 minuter efter vårat Idott o Hälsa A pass.. Hehe, kul med 2 idrottspass direkt efter varandra *noot*. Är jävligt besviken nu iaf.

Annars hade jag gärna läst Biologi A, men den är oxå 100 poäng och går inte att välja för det krockar (men behöver nämligen ha läst upp till Biologi B för att bli djursjukvårdare. Inte för jag har tänkt just det, men det är ju lika bra att läsa så man blir behörig. Det är ju verkligen något jag kan tänka mig iallafall)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0