Tränat m Soya

Har precis varit ute med Soya o tränat agility, freestyle o lydnad.

I agility tränade jag vippen, samt körde lite hopp o tunnel bara för de e kul. Soya är lite väl orädd för vippen, hon bara rusar iväg så jag måste stoppa upp den innan den slår i marken.

Lydnaden tränade vi inkallning m. ställande. Gick sådär, hon stannar, men det går seeegt. Tränade även lite fot. Hon har börjat fatta att hon ska sätta sig ner vis halterna, men hänger inte alls med i svängarna.

Freestyle började vi på ett nytt moment, att hon ska gå sidledes i fotposittion, dvs. att jag flyttar mig sidledes mot henne o hon flyttar bort gåendes på sidan.

I eftermiddag ska jag o Fanny dra in till Örkelljunga med doggarna, så både vi o dem får en ordentlig prommis (vi har även hand om Mikaelas hund Soffi i helgen då Mikaela var tvugen att göra massa saker som inte Soffi kan vara med på.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0