Trött o sjuk...

Örk, mår inte alls bra nu. Snuvig som satan o ont i huvudet. 

 Skoldagen har väl varit trevlig, var dock alldeles för trött för att få ut något av det vi läst idag (luktminnesträning har vi läst om). Efter lunch tränade vi platsliggning, Soya var duktig. Sen gick vi ut i skogen för att träna luktminnesträning, de övningar vi läst om tidigare. Jag gjorde som så att jag tog en pinne o bröt i 2 delar (då blev det samtidigt min doft på dem). Sen la jag dem bakom något (t.ex. en stubbe) så Soya inte kunde se dem (jag visade att jag la dem där, men sen gick vi ifrån ca 5 meter så pinnarna låg på motsatt sida).

Första försöket skickade jag o sa "sök". Hon gick mot platsen jag lagt pinnarna o plockade upp med munnen o jag klickade o gav godis. Sen gick vi till ett nytt ställe, då fick hon leta upp, plocka upp med munnen o sedan lämna dem till mig. Funkade oxå bra. På ett ställe var det fullt med myror, o jag tror hon fick en i munnen som "kissade" (de va sånna röda äckliga myror) på henne. Så då blev hon helt togig o börja skutta omkring o tyckte det var jätteläskigt. Kul tyckte jag dock, för hon såg väldigt rolig ut.

Jag gjorde sedan om exakt samma övning på ett nytt ställe vilket också gick bra.

Klockan 4 kom en shi tzu blandis för att bli klippt. Mimmi hette hon. Bilder kommer senare, efter jag har ätit (kyckling, klyftpotatis o sallad idag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0