Agilityträning

Idag har jag och Soya varit på agilityträning, vår första "riktiga" någonsin. Hon skötte sig riktigt bra faktiskt. Först körde vi bara lite raksträckor. Fort som satan gick det, fick springa så fort jag kunde. Dock tog hon nägra ärevarv efter varje avslutad omgång. Sen hade vi paus, och satte upp en klass 2  hopp bana. Vi körde först en omgång, där vi körde banan 3 ggr totalt, där det blev massa missar, och hon struntade i mig efter halva banan. Sen hade vi paus och sen körde vi en omgång till som gick MYCKET bättre. Dock plockade vi bort några av svårigheterna då, men det var ju trots allt en klass 2 bana.

Men hon är verkligen SJUKT lovande, min lilla Soya.. Full fart hela tiden, och är inte rädd för att "göra fel".. Hon testar lite om jag inte är tydlig nog (det är ju mest jag som måste lära mig handlingen, jag kan ju ingen agilityhandling) 

Nu är Soya HELT slut. Och jag  är vrålhungrig, så jag ska gå och göra något åt det nu :)

P.S. På fredag ska jag och Soya på agilityläger. Ändra fram till söndag, kommer behövas eftersom vår första agilitytävling är om exakt en vacka och Soya inte kan slalom mer än 4 portar i rad än ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0