Ingrids hamster

Inatt rymde Ingrids hamster. Den har lärt sig öppna buren själv. Ingrid gissade på att den tagit sig ut under tiden vi gick kvällspromenad med vovvarna (vi gick in till Örkelljunga satt en stund och lyssnade på Rock i Dalen och sen gick vi hem).

Så straxt efter halv 11 idag var hon och letede efter den i huset. Fanny var i sitt rum och jag var utanför Fannys rum och väntade på att hon skulle ge mig en bränn-skiva (till freestylellåtarna). Så Ingrid berättade då att hamstern rymt igårkväll för mig, och jag sa det till Fanny.

Då svarade Fanny att: Isåfall tror jag den är i min garderob, för Skrållan har hållt på o kollat o sånt på garderoben massor, och hela natten. När jag vaknade i morse stog hon också och stirrade.

Ingrid sprang genast in och kollade i garderoben, och vet ni? Där va den!

Fanny tyckte det var tur att det inte var hon som bestämt sig för att kolla efter när Skrållan höll på så, för förmodligen hade hon då svimmat av skräck.



Haha, det var ju rätt mycket fylle-ungar inne på Rock i Dalen. Och när vi skulle gå hem kom det fram en kille (typ 15,16 år kanske) som ville klappa  Soya. Jag såg inte honom först, för jag stog och pratade med några andra från klassen som hade åkt in tidigare, utan hundar. Så Fanny tog tag i hans axel och sa: Ursäkta, men du är nog lite för full för att klappa på hunden.

Då försökte han böja sig ner för att klappa Skrållan och Tilla. Hehe, så återigen fick Fanny putta iväg honom (det hela var väldigt komiskt, för han var helt väck i skallen). Sen kom han tillbaka till Soya igen och frågade om han fick skaka tass med henne.  Det fick han såklart inte. Sen kom Eleonor Mohlin som en räddande ängel och sa att: Nä, det är nog inte så bra om du klappar på vovvarna, du kan få klappa på mig istället.

Då blev han lite besviken och gick där ifrån, fast när han vänt sig om för att gå sträckte han fram handen och nöp Eleonor i rumpan, och sa "pip". Haha, det var fruktansvärt kul att se på kan jag säga. Eleonor blev inte så glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0