Hässleholm NAT

Hela helgen har det varit utställning.

Igår, lördag, tävlade jag handling med lånehunden Figge, visade en aprikos storpudeltik samt hjälpte Stefan Harde (Hardy Flap's) i en avelsgrupp.

I handlingen blev jag 5:a och kvalade till Golden Go. Den aprikosa tiken fick en slät etta (trots att den förväntades få en 2:a, så det var ju bra). Avelsgruppen kom på 2:a plats av 3 grupper.


Idag, söndag, var det bara handling som gällde. Jag hade Figge idag igen, och han gick som en klocka! Det kännde verkligen super idag. Och det var riktigt många bedömningar idag, in och ut hela tiden. mn det är kul, istället för att bara sitta och vänta hela dagen fram tills finalen. Vi fick byta hundar också, jag fick byta till en papillon.
I finalen gick lika bra som innan på dagen, vi fick göra ett T och springa ett varv runt. Sen placerade han. 4 handlers hamnade utanför placering, sen kom Rebecca Johansson på 5:e plats, Eleonor Mohlin på 4:e, Dessiré Forsbrand på 3:e, JAG på 2:a och Johanna Gräntz på första. En riktigt bra dag!

image17
Jag och Figge, söndagen i Hässleholm.
FOTO: Jessica, White Gost's Dogo's

Kommentarer
Postat av: Olivia

GRATTIS, vilka fina resultat! :)

2008-05-19 @ 08:06:06
URL: http://www.oliviaspudlar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0