Levande Människa

Vi har påbörjat en ny kurs idag, den heter levande människa. Och den tillhör faktiskt hundämnena. Den handlar om hur vi rör oss, tänker, är osv.

Hundbiten i detta är att vi ska tänka på hur vårt sätt att vara kan påverka våra vovvar, samt att vi ska börja med tyst kommunikation. Alla ska lära sina hundar sitt, ligg, står, stanna och ett valfritt moment på bara handtecken. Blit lättplätt för mig, Soya kan redan sitt, stå och stanna på handtecken, brukar nämligen lära in det före ordet. Ligg har vi inte ens påbörjat, och det valfria måste jag fundera ut, har massa kul idéer iallafall.

ÖRK vad det är mycket fästingar, jag hade tillochmed en på mig idag, fast den hade inte satt sig som tur var.

Kommentarer
Postat av: Louise

Kanske är det så att vårt sätt att vara också påverkar andra människor, inte bara djur. Hur man är och gör påverkar alla runtomkring! Kan vara bra att tänka på ibland...

mamma Louise

2008-05-07 @ 08:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0