Moppen + cykling

Igår kväll lagade jag min moppe, alldeles själv. Jag skruvade loss det gamla fästet till avgasröret och satte fast det nya. Hehe, jag kan säga att det tog en hel evighet innan jag ens fattat vilken sida avgasröret skulle sitta på. Dessutom var det svårt att få loss det gamla fästet, för muttern hade rostat fast. Men med lite bankande och lirkande fick jag loss den.

Idag på hundlektionen tränade vi cykling med doggarna. Soya är ju en naturbegåvning *hihi*, så det var inga problem där. När vi slutat för dagen hängde jag och några andra från klassen med Charlotte på en cykeltur (hon skulle ändå göra det med Lexi, så hon frågade ifall någon annan ville hänga med). Då cyklade vi lite längre, pausade en stund och gick en liten runda med hundarna, bl.a. ner till sjön, där Soya och Edda badade. Sen cyklade vi tillbaka. 

När vi ställt in cyklarna igen gick jag och lämnade Soya på rummet och tog sedan moppen in till Örkelljunga för att handla. Köpte smör, grädde, jordgubbar(!) och nektariner.  

Till kvällsmat idag blev det fiskpinnar och potatis, också jordgubbar och grädde till efterrätt. MUUUUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0