Dålig på att blogga

Nu har jag varit dålig på att blogga igen! *fyyy*

Får berätta lite kort om veckan...

I måndags var vi med skolan på Fredriksdal o fick lite guidad tur o bra info om lantrasdjur o deras trädgårdar.

I tisdags var jag o Fanny på Väla. Jag köpte ingenting, förutom lunch på Taco House.

Igår, onsdag, var jag på praktik på Djurriket (djuraffär) tillsammans med Annika som går i min klass. Först fick vi städa smådjursburar. Vi hade olika djur att välja på; möss eller marsvin. Snabbt som helvete paxade jag marsvinen ;)
det var 6 burar med möss o 2 med marsvin. Självklat blev jag klar före Annika, så då gick jag in o hjälpte henne. Det fanns nämligen en extra mus-bur, som var tom från början, så alla mössen i en bur skulle flyttas över i den tomma, o sen skulle den gamla buren städas ur o sen tog man fram en ny bur o flyttade över till den som precis städats. Annika fick ta dom i svansen o lyfta över *örk* och jag passade så de inte rymde (de var helt hemska, o en var typ halvvägs över kanten så jag fick putta ner den med handen). F.ö. så var de ÄCKLIGA möss, de var vita med röda ögon. o i en av burarna var de massa äckliga bäbisar, sånna rosa äckliga saker.

Tillsist skulle vi städa hos en elak kanin. Den typ högg efter en såfort man stack in handen. Så en av oss skulle hålla den i en handduk medan den andra skulle städa buren. Men vi fick kalla på de som jobbade där för den var helt galen.

Efter det gick vi till akvarieavdelningen där vi skulle flytta olika fiskar mellan olika akvarier samt städa ur alla akvarier på "mittenraden" (o de va jättehemskt, för de försökte typ käka på armarna när man skulle torka av glaset). När det var klart skulle alla firrarna ha mat. Det var skojjsigt o se dem få dampanfall bara för att få mest mat. 

Sist på dagen ställde vi upp lite nyinkomna grejjor på hyllorna samt monterade ihop transporburar och toa-lådor för katter.
 

Idag har jag inte gjort ngt typ. Varit på Ikea ett tag bara. O imorgon är det praktik igen. Ska bli skojj :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0