Praktik

Idag har jag o Annika varit på praktik på Slättsjö. Det är en gård där de har får o vallhundar (border collies).

Vi började med att gå en sväng med hundarna (haha, de har 8 st, så först gick vi en sväng med unghundarna, sen 2 andra hundar o sen va de 4 hundar kvar, så då tog vi 2 var istället :P)

När alla hundarna fått sin promenad var det dags för lunch.

Efter lunchen visade han somskötte gården lite vallning med en av vovvarna. Sen fick vi pröva själva med en äldre hund. Hehe, man skulle använda höger, vänster o stanna. O om man sa t.ex. höger, o hon tyckte att vänster var bättre så sket hon i vad man sa o sprang dit hon tyckte det var bäst. O sen kom det automatiskt "BRA" när hon t.ex. stannade när man bad henne om det, o då satte hon av i världens fart igen. Hehe, det var väldigt svårt att låtabli att säga det också, komemr automatiskt.

Imorgon ska jag till Slättsjö igen, o på fredag åker jag med mormor och Anner till Herning. Soya ska ställas o jag o Soya ska tävla junior handling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0