Praktik

Har varit på praktik idag igen. Djurriket då såklart!

På morgonen städade jag hos marsvinen, mössen, råttan och kaninen som bor i källaren. Idag var jag ensam på praktiken, för Sofia kunde inte komma. Så då skulle jag ju bli tvingad att flytta möss i svansen *örk*. Jag tvingade mig att åtminstone försöka, så jag lyfte en, men insåg direkt att jag inte skulle klara av att göra det på de totalt 40(?) mössen. Bredvid musburarna stog massa plastlådor, sånna som de är godis i annars. Så jag tog en sån och en spade o skyfflade in mössen en och en i lådan och flyttade över dem till den rena buren (det är 5 burar med möss/råttor och 1 tom, så man flyttar över alla i en bur till den tomma, rena buren o så städar man ur den gamla o flyttar nästa burs möss/råttor till den). Vissa av mössen var helt gaaaalna o försökte hoppa över kanten på både buren o plastlådan.. Gillade inte dom -.-


Marsvinen var dock söta :) Fick ha en liten mys-paus o klappa på dem ibland.

Efter det kom en fodertransport, nså jag hjälpte till att bocka av så allt var rätt samt bar säckarna till rätt hylla i butiken.

Efter det var det dags för firrarna att få mat. Fick även lägga tillbaka stenarna i ett av akvarierna, de ade blivit avskrubbade eller ngt sånt. (Förresten är det superjobbigt att skriva, för Soya vill ha uppmärksamhet och försöker för tillfället att klättra upp i mitt knä...)

Sen hjälpte jag till att bära upp skit från källaren som skulle till tippen, rått/mus-leveransburar, gamla hyllplan, platsförpackningar osv. Fick även hänga med till tippen för att hjälpa till att slänga allt där.

Efter det prismärkte jag lite foderpåsar o sen var det lunchdags (kebabtallrik för min del :)

Pappa kom o hämtade strax efter 2, och vid 3 kom Bengt o hämtade mig och Soya hemma, vi skulle åka till brukshundsklubben.

Jag trönade lite lydnad med Soya, vilket gick bra. Sen gick vi en liten promenad där jag passade på att lägga ut några saker som Soya skulle leta upp på vägen tillbaka. Det klarade hon, men hon var lite virrig. (just nu har Soya övergått från att försöka klättra upp i knäet till att stå med framtassarna i mitt knä och ha nosen 1 millimeter från mitt ena öga, IFALL jag skulle ha missat att hon är här).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0