Veterinär och migrän -.-

Soyas diagnos: Inflammerade analsäckar samt fukteksem/inflammation i såren.

Trevligt trevligt. Återbesök på tisdag. Tratt ska hon ha så länge samt spray att spraya på såret.

Såhär såg Soyas eksem ut efter att sårskorpan var bortskrubbad.


Iaf så fick jag skjuts upp av pappa igår, typ 21 var vi tillbaka i Örkelljunga tror jag.

Sen satt jag uppe till typ 23 och jobbade med växt och djurlivsarbetet. Hade haft ont i huvudet från och till hela dagen.

När jag skulle gå och lägga mig bara dunkade det i hela huvudet. Jag försökte somna, helt omöjligt. Klockan 4:30 gick jag en sväng med Soya, och försökte sova igen efter, gick inte. Då hade jag 1 timme kvar tills det var dags att gå upp.

Tog sista migränmedecinen jag hade kvar, lyckades somna 05:30 när jag egentligen skulle gått upp.

Vaknade igen kl. 8 när Ingrid knackade på och frågade om jag skulle till skolan. Skulle jag såklart inte, utan sova lite till. Kl. 8:30 var det för ljust för att kunna sova, så jag klädde på mig, gick ner med Soya till hundstallet och åkte moppe till skolan, hade missat halva naturkunskapen.

På naturkunskapen kollades det film, på ganska hög volym, plågsamma 15 minuter kvar av filmen när jag kom.

Innan bilden stack jag till ica o köpte frukost, bulle med bulle, ostbulle, mjölk i 5dl-förpackning o en burk cola.

Efter bilden fick vi som vanligt skjuts tillbaka till Hjelmsjövik för att rasta hundarna. Kommer in i stallet och ser att Soya, trots tratt, har kommit åt att gnaga precis under eksemet, och hon har gnagt sönder huden samt slitit bort all päls i en remsa som är ca 1 cm bred och 4 cm lång. Går upp och hämtar en tröja som hon får ha på sig, och som jag tejpar fast runt magen.

Åker tillbaka till skolan, försöker plugga in min redovisning om varg ock kejsarpingvin (alla latinska namn för stam, understam, klass, ordning, familj, släkter och art + allmän fakta). Går sådär. Läraren berä'ttar att vi inte kommer hinna med redovisning, alla blir glada.

Kommer tillbaka till Hjelmsjövik med moppe, Soya har gnagt bort tejpen så tröjan glidit fram (trots tratt) och har gnagt mer på det tidigare uppgnagda såret. *suck*

Så nu blir det ny lösning på detta med gnagandet, i värsta fall får jag väl istället för att tejpa fast tröjan, tejpa ihop käften på henne :P;)

Haha nä, det ska inte gå så långt, men däremot blir det risk för att hon, om det inte går att lösa på annat vis, får ha munkorg när jag inte kan ha koll på henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0