Blåbärsmonster

Vi jobbar på, jag och Soya med vårat blåbärssök.
Har hunnit med 5 pass på 2 dagar.
Soya verkar dock redan ha blivit ett totalt, gigantiskt matvrak efter kastreringen (det blir ju så på de flesta, de blir mattokiga). Hon söker KONSTANT efter mat. Detta medför en del problem i blåbärssöksträningen... Soya käkar upp blåbäret om inte jag kastar belöningen superfort & nära nosen. 2 stackars blåbär har redan försvunnit ner i magen under träning.

O inte har det varit lätt att få tag på dem heller! Det är ju liiite off season vad gäller blåbär. I våran fina Örkelljungaskog har jag och Soya smugit (läs: klampat & trampat för att hålla allt från ormar till älgar på avstånd) runt i 1,5 timme idag i ett desperat försök att hitta blåbär så det räcker för ett helt års träning. Ungefär 1 blåbär per kvadratmeter blåbärsris är vad som finns kvar typ... Så ont i ryggen, o mygg(?)/riviga blåbärsris-kli på benen blev det (mitt ute i skogen frågade jag mig varför jag inte tagit på mig mina fantastiska gummistövlar!?!).

O en sak undrar jag! Varför är alla spindeljävlar så förtjusta i att slänga upp sina äckliga, klistriga nät PRECIS över se stackars blåbärsris som har ett enda, litet, ynka blåbär kvar?
Nedan ser ni film på del 1 i blåbärsträningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0