Portis-valp

Längre upp i min gata bor en liten portugisisk vattenhund. Den är bara bebis, och heter Felix.

Soya och Felix fick träffas för första gången idag. Soya tyckte han var underbar. Felix tyckte Soya var världens roligaste lektant!

De fick ha lite skoj en stund, Felix med hängde och slängde på Soya och försökte klättra på henne, Soya gnagde lite på honom, men mest njöt hon av hans underbara bebisdoft :) Som vanligt var hon jättebra påå att ta det försiktigt för han var så liten.

Sedan gick jag hem till mamma och åt kvällsmat. Tacos, o så glass till efterrätt. På väg hem var Felix ute igen för att kissa, Soya blev "positiv" o började pipa/dra för hon ville dit. Felix är nog hennes lilla älskling nu eller nåt... Kanske är hon hans extramamma? Hon är ju i slutet på skendräktigheten nu så..?
(Anledning till att jag skriver positiv är att jag inte riktigt tycker glad är ett bra sätt att beskriva hundar, positiv är ett bättre ord).

Tidigare under dagen var jag tillsammans med mamma & Lars hos Bengt och åt lunch. Jättegott och trevligt. Fick pussa lite på Pila med, det var länge sen jag träffade henne.

Imorgon ska jag göra typ ingenting, ska bli sköönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0