Och jag var inte ens svimfärdig!

Nu var det gjort! Soya har varit hos vetten, och de stack massa nålar in i hennes knuta, och  hon stog så snällt så. Jag höll i huvudet på henne, och blev inte ens yr/illamående, inte illa va?

Hon snorade lite på Eva-Marias (djursjukvårdaren) arm dock *höhö* (det droppade från näsan, som det alltid gör när hon tigger efter någon mat/är nervös.


Först tog de prov med liten nål, men det räckt inte, så då kom stooora nålen fram, men det spelade inte Soya någon roll, hon reagerade inte.


Det jag har fått veta är att det som kom ut INTE var fettceller, alltså inte fettknuta (bajs också!). Jag har även fått veta att de sitter på ett ställe där det sitter lymfknutor. Svar på exakt vad knölen består av får jag i mitten på nästa vecka.

Menmen, det finns en miljon saker det kan vara, ju? Så, vi ska gå och tänka på att det blir sååå bra så.

Efteråt hoppade Soya ner från bordet, och tittade längtansfullt, med huvudet på sne', på godisskålen somstår på en hylla i "undersökningsrummet". Och visst gav det utdelning, bra byte tyckte Soya, lite äckliga knöl-celler mot en frollic. De där människorna är allt bra lättlurade!


Förresten, jag hade beställt nya i-click's. De kom idag med posten :) Hämtade även ut paket på posten, med lite julklappar jag köpt. Finfint serru! De är tillochmed inslagna nu!


Förutom veterinärbesök och paketuthämtning har jag även gjort prov i hund-rehab-kursen. Tror det gick bra, en fråga kunde jag inte svara på, och känner jag mig själv rätt kommer det bara en och annan helt onödig miss.

Vet att jag klantade till det rejält på muskel-kartan (bild på hund med pilar = skriv ut muskelns latinska namn). Muskeln på ovansidan av hundens huvud heter temporalis, vilket jag skrev. Sen, när jag kom längre bak, till bakbenet närmare bestämt, finns där en muskel som heter tensor faschia latae, och där skrev jag, klantig som jag är, TEMPORALIS faschia latae, jag tänkte helt enkelt T, och sedan tänkte jag inte mer. Menmen, det var totalt 23 muskler, så EN miss kan inte ha dragit av så mycket. Eventuelt har jag även bytt plats på semimembranusus och semitendonosus (stavningar?) de är precis bredvid varandra, och jag glömmer alltid vilken som är innerst/ytterst av dem.


Jeje, nu ska jag kolla TV och sedan är de sovdags. Imorgon kommer hundfysiterapeuten och föreläser om muskler.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0