Passport

Hallå i stugan!

Har precis varit ute en sväng med Soya, försökte träna lite freestyle, men gick inget alls bra för det smälldes smällare heeela tiden, Soya kunde inte koncentrera sig. Hoppas dom spränger bort sina fingrar så dom inte kan  använda tändare/tändstickor längre!


Idag åkte vi ner till Janssondata för o få litte hjälp med den externa hårddisken (500 gb, en passport). Jag har med hjälp av denna julklapp försökt göra back up på macen samt lägga in alla bilder och musik, så jag kan komma åt detta i båda datorerna.  Men, när jag då kopplar in den i Macen igår funkar allt jättebra först, den laddar in typ 450 mb, o sen bara stannar den.. Jag testar att mata ut, och börja om igen. Samma sak händer. Blir irriterad, tänker att jag ska börja med bilderna som finns på PC'n. PC'n känner inte ens av att hårddisken är inkopplad. Testar att formatera om hårddisken i Macen, in i PC'n igen, funkar itne nu heller. Blir arg, svär lite och ger upp.

Så, idag fick jag hjälp med detta nere i affären där allt är köpt. Tydligen kunde man "dela upp" hårddisken, så back upen kunde va på en del och musiken och det på en annan, väldans bra!


Jag var även med Eva i stallet, dock var det fruset på banan, så det blev inte mycket ridet, bara lite skritt. Men imorgon kanske hon ska till ridhuset, så då hänger jag nog på, o ev. ska jag låna hennes B-ponny, o hänga med till skogen någon dag :)

Nu ska jag snart sticka till mamma o färga håret, RÖTT skall det bli :)


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Darling!

Vi är framme efter 12 timmar i luften mellan Heathrow, london och Kapstaden, Sydafrika. Det har varit en lugn flygning med endast några få skakningar. 30 grader varmt och poolen är härlig. Har du farmors mobilnr kan du väl messa det. Det kom inte m ed över i iphonen.



Ha det så jättebra i din ensamhet där hemma.,

puss o kram från oss!

2010-01-02 @ 11:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0