Individuella Val

Idag kom vår SYV ut till oss uinder Svenskan och berättade lite om vilka individuella val som fanns att välja på till nästa år. Jätteroligt är att till nästa år kommer det att finnas 3 olika val som är hundre3laterade; rehab, klickerkurs och drag med hund.

Jag valde 3 kurser, och jag hoppas jag får alla; Matte B, Klicker och Rehab!

Har haft idrottx2 idag som vanligt, vi körde FYS på både Idrott A o B -.-
Först 1 timme med klassen på idrott A, o sen 1,5 timme till med Idrott B. Örk vad man var/är trött.

Har jobbat lite på romananalysen till svenskan, och det är så jefla seeegt!

Nu tänker jag titta på TV istället!

JUST DET! Glömde nästan!

Dessiré fick stå för läsårets roligaste grej idag. Vi hade som sagt fys, och vi jobbade 2 och 2.
Inflr varje ny övning skulle idrottsläraren visa med hjälp av en elev. någonstanns i mitten av lektionen skulle vi påbörja en övning som gick ut på att den ena skulle stå på alla fyra på golvet, o den andra skulle sitta längst ner på ryggen o ta stöd med sina ben mot armarna på den andra.

Så instruerade då Peter Dessiré: Först så sätter du dig längst bak på min rygg, sen tar du stöd med dina ben på insidan av mina armar. När detta var gjort sa Peter "och så lägger du armarna på bröstet".. Varpå Dessiré gör en förvånad min, böjer sig sakta framåt och börjar lägga armarna om Peters bröst.
- INTE MITT BRÖST, DITT BRÖST skriker Peter och börjar asgarva!
(tanken var att hon skulle lägga armarna i kors på sitt bröst och göra sit-ups)

Likaså resten av klassen, och Dessiré sitter och håller på att dö av skam.

Det kommer vi ha roligt åt resten av denna terminen åtminstone ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0