Nybadad Soya

När vi kom in från promenaden i morse var Soya en enda snöboll, så det var rätt in i duschen. När hon ändå var helt blöt efter all snön var borta t'nkte jag att "Ah, va faen, kan jun lika bra bada henne ordentligt". Så jag körde på med schampo o balsam också. Sen torkade jag så mycket det gick o fönade ut det väsra blöta.

Sen stack jag ner till skolhuset för att berätta att Charlotte inte skulle komma pga. all snö.

När alla fått all nödvändig info stack jag  upp igen och fönade klart hela ryggen o svansen o huvudet. Benen får torka så mycket som möjligt själva, ska inte ut förrän efter lunch igen..

Men nu ska jag käka frukost, hann ju inte det innan eftersom jag badade Soya. Sen är der ras-arbete som gäller :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0