Frustrerande

Var på klubben idag o tränade Soya. Mamma, syrran, Beng o så bologneserna o Pila var också med o tränade.

Först var det en rottis inne på planen också (en såndär stor maffig en som inte Ingrid gillar) så då körde jag lite linförighets-träning med Soya. Hon var riktigt duktig och snabb i reaktionerna (typ stanna/svänga).

Sen gick rottisen ut (tror matten blev arg, för den släpade i linförighet, hon tränade nämligen också det. Hon ryckte nämligen i en hela tiden o sa NEJ o sånt. Kanske var det pinsamt att en töntig pudel kunde bättre än hennes rottis, när dessutom pudelns matte var klädd i röda termobyxor med rosa palmer, blå jacka, rosa vantar och en extremt färgglad mössa, vad vet jag?).

Det är faktiskt så, det får mig att bli glad när jag kan visa att det visst går att få en så "löjlig" hund som en pudel att gå lika bra som vilken bruksvovve som helst. Tycker gott dom kan ha det, när man kan slänga ur sig saker som att det inte är en riktig hund osv.

1000 ggr coolare att bli lydnadschampion med en liten jefla toypuel än en bruks/vallhund, tycker JAG iallafall.

Haha, men sen jewlar satte Soya igång. Jag släppte henne för att köra lite agility... Men så blev det inte, Hon hade en sådan fruktansvärd extraenergi idag, så hon sprang runt en sisådär 10 miljarder varv runt planen, o höll på att springa fram till 2 labbar(?) som kom gående utanför på ett ställa där det inte är staket.

Jag blev lite frustrerad. Tyvärr. Hann stoppa henne från att springa ända fram till labbarna med ett mycket argt och kraftigt NEJ, och sen ett STANNA (hon stannade inte, men kom springades mot mig, o stack sedan iväg igen, o då sa jag lite lugnare "stanna" o då stannade hon).
 
Vi pausade, och avslutade sedan med ett till pass linförighet som gick lika bra som det första.

Imgorgon åker jag tillbaka till Örkelljunga, trevligt trevligt!

O har fått rikskuponger idag av Lotta, tack för det (det bästa med rikskuponer är att det känns som man handlar för typ monopol-pengar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0