Sex laskar i en plastask

Segaste dagen i skolan idag, torsdag...

På naturkunskapen gick vi igenom lite om evolution, kollade på en film som var intressant med med oerhört sövande berättarröst. Ska skriva en uppsats om det o lämna in om 2 veckor, jag lär ju börja typ tisdag den veckan då (det är inte obligatoriskt, men vill man ha mer än G så är den det). Försökte även övertyga naturunskapsläraren om min "utrota-människan-teori, hon köpte den inte -.-

Det va iaf så att hon undrade varför jag tyckte så.
Jag svarade att de flesta djur skulle må jättemycket bättre utan människor som la sig i, och tillade "men kanske inte alla då, pudlarna skulle ju tova igen". Men som sagt, min teori bygger på att alla slutar skaffa barn, det behöver ju inte va så dramatiskt som att vi spränger oss själva eller nåt.
Hon svarade att hon tyckte att det skulle vara bättre om alla levde mer miljövänligt, för då skulle alla ha det bra, tillochmed pudlarna.
Självklart hade jag redan funderat på detta, och kommit fram till att om alla människor som fortfarande levde skulle vara jättegamla skulle de inte orka fortsätta sin hundavel, och förhoppningsvis vara humana nog att tillochmed avliva sina hundar innan de fick dö av typ svält eftersom de aldrig lärt sig/fysiskt kan jaga + att alla pälshundar skulle strypas av sina egna tovor. Så, var de löst :)

Sen var det bild, jag, Fanny o Annika fortsatte med vårt grupprojekt (där även Ingrid är med, men hon var sjuk idag) "En historisk händelse" är temat för årets grupprojekt...

Självklart har vi lagt lite extra på vårat projekt och tolkat så fel som det går, så vi ska göra sagan om Rapunzel *hehe*... Vi har en FET pappskiva där vi har gjort kullar av elakt hönsnät & papir maché, ett 50 cm högt torn av hårdpapp, o så ska det vara en pappskiva bakom som vi skall måla nån fin sagovärld på, o så ska Ingrid göra en drake i elakt hönsnät och papir maché och jag har tillverkat en häst idag av elakt hönsnät och papir maché som det senare ska tillverkas en styck tapper prins att sätta på hästen rygg.

För er som undrar varför hönsnät är elakt kan jag berätta att när jag skulle stryka ut tidningspappret och och kladda tapetklister på idag så fick jag massa småsår på händerna av elaka, stickiga, hönsnät-trådar, o 2 av mina fingrar fick äckliga skärsår som liknar och känns som när man skär sig på papper.

Innan bilden kom uttrycket, Sex laskar i en plastask till, ifall ngn var intresserad. Vi väntade på att bli insläppta i salen, och as usual hade vi grymt kul och fjantade runt. Helt plötsligt fick Fanny för sig att börja med "Sex laxar i en laxask". O så skulle alla se om de också kunde, det slutade med att vi kom fram till att det var myyyycket bättre med "Sex laskar i en plastask"

Efter bilden fick vi rusa till matsalen där det bjöds på god soppa för en gångs skull!

Sen var det skjuts tillbaka till Hejlmsjövik så vi kunde rasta doggarna en stund o sen tillbaka till UBC igen.

Eftersom jag inte har ngt individuellt val på torsdagar, men de flesta andra i min klass har det så blev det som vanligt typ 1 timmes håla. Jag läste lite i Eclipse (3:e twilightboken) under tiden, är snart på sidan 500.

Sen var det dags för växt o djurliv. Även här kollade vi på film, om cellens byggnad, ooooerhört intressant, speciellt eftersom vi gick igenom det i Naturkunskapen förra veckan *doh* Känns verkligen som dom 2 lärarna pratar med varandra...

Efterskolan gick jag "ko-rundan" med Soya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0