Fantastiska Soya

Igår var jag och Soya påå Råådalens träningstävling. Jag anmälde till 2 klasser, agility och nybörjarklass (som en enkel hoppbana typ).

Det började med agilityklassen, det var en riktigt svår klass 2 bana. Jag och Soya diskade oss för hon sprang upp på balansbommen istället för tunneln som låg precis bredvid.

När alla agilityekipage kört klart hjälptes vi åt att bygga hoppbanan, den jag inte anmält till, när den var färdig såg jag direkt att: Det här är en PERFEKT bana för Soya, så jag frågade om vi inte kunde efteranmäla till den, det kunde vi.

O det gick så JÄVLA bra! 0 fel och tiden 41 sekunder.

Efter det körde vi nybörjarklassen, där vi diskade oss pga. fel tunnelingång.


När det sedan var prisutdelning visade det sig att jag och Soya placerats oss som 3:a i hoppklassen! De slog ihop alla storleksklasserna och de 3 bästa med 0 fel och 3 bästa tiderna blev då placerade. RIKTIGT skoj, Soya har verkligen utvecklats!


Nedan ser du en extramt dålig skiss av banan, avstånden är helt fel, men man kan iaf få en uppfattning om hur den såg ut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0