Agilitytävlingen

Vi diskade ut oss, jag och Soya. Hon fick rå-damp och sprang allt vad hon kunde ;) missade 3:e hopphindret, sprang förbi så där blev första vägran, sen raksträcka med hopp-tunnel-hopp o sen vänstersväng-hopp hade för mycket fart där, så hon sprang förbi det 2 ggr=totalt 3 vägran och vi var diskade. Vi körde vidare och hon gjorde ett ganska bra slalom, missade sista porten, sen klarade hon hopphinder fram till långa tunneln, efter den var det maximalt pudelfnatt, och en överlycklig hund! Sån fantastiskt energi hon hade för första gången på länge!

Jag är nöjd, hon stack inte till nån annan hund, och hon lyssnade bra iaf till att börja med, hon satt kvar i starten och hon gav allt (så mycket att jag inte hann med ;)!

O jag var inte alls beredd på detta, de senaste veckorna har hon knappt velat hålla galopp en hel bana, saktat ner till trav vissa bitar.

Nästa tävling blir Råådalens träningstävling i slutet av juni, och efter det blir det nog Söderåsen med både hopp o agilityklass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0