Fint besök :)

Under några dagar nu har jag och terroristerna (Tassa, Ellie & Soya) haft trevligtsällskap av Julia och hennes pumivalp Knut :)

Tassa tyckte han var något av det jobbigaste/äckligaste hon sett, Ellie tyckte han var läskig när han skällde, utom en stund på onsdagen då hon lekte med honom, och Soya tyckte han var en rolig liten sak.

På tisdagen åkte vi ner till sta'n och åt lunch på Ebbas, myspys! Alexandra som går i Julias kom även hon dit. Jag hade både Soya och Ellie med mig, Tassa fick vara med Emma och pappa, passar henne bättre. Knut klarde det hela bra, han sov bra när vi åt, och hälsade glatt på alla som "åh, viiilken söt valp, får jag klappa?". Det var några som undrade om han var Soyas valp, och många som trodde att Ellie var en valp (hon har fått en valpklippning, o är grymt söt o liten så det kan man förstå).


Vi stannade länge på sta'n, gick och hälsade på Alexandras hund Luna o köpte godis på Tasty House.

När vi kom hem lagade vi kyckling och nudlar, asgott blev det!

På onsdagen skulle jag passa Cayenne och Sunday (petit brabancon o griffon bruxellois). De gick väldans bra ihop med lilla Knut, så de fick leka lite med varandra på gräsmattan. Ellie, Knut och Sunady gick extra bra ihop, och hade en jättekul dag. 


På kvällen åkte jag och Julia tillsammans med Knut och Soya till Knutpunkten för att äta Mc Donald's (hade inte lust att laga mat). När vi skulle hem missade vi bussen precis, så vi köpte varsin glass och satte oss på en bänk sålänge, var trevligt :)

Idag har Julia och Knut åkt hem till Svedala. 

Kl 14 tog jag och hundarna en promenad i Jordbodalen, Tassa fick åka lite i ryggsäcken, för hon tyckte att snigelfart med paus i alla skuggor var lagom färdtempo, det tyckte inte vi andra (jag, Ellie och Soya alltså)!  Straxt efter kl 15 var vi hemma igen, då blev det lite städning i källaren där Julia och Knut sovit, och sen cyklade jag ner till Netto för att köpa lite mjölk o annat som behövdes (har konsumerat 5,5 liter mjölk sen i lördags ;).

Nu på kvällen har jag tagit en ganska lång cykeltur med Soya, Ellie fick åka med i cykelkorgen. När vi kom hem fick alla hundarna mat, och är nu mätta och belåtna, och ligger och sover lite här och var i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0