Itchy&Scratchy Show



Det kliar! Kliar, kliar, kliar. Det är dom däringa myggjävlarnas fel. Har på båda knäna och ett vid ena hälsenan som kliar så jag blir TOKIG just nu.

Igår hade vi ett avslutnings-spex för 3:orna, o de visste absolut ingenting sen innan. Vi började med hundaktiviteter, de skulle göra olika hundsports-inspirerade uppdrag med sina hundar samt svara på hundfrågor. 

Efter det fick de göra lite olika stafetter, o sen bjöds det på mat. Klockan var väl 19 nånting när maten serverades.

Efter maten gick de en ledtråds-bana tillsammans med sina hundar o skulle med hjälp av ledtrådarna komma fram till 2 personer de haft som lärare under gymnasietiden här. Båda lagen fick rätt på båda personerna.  Efter det stack vi ner till sjön där jag och Petronella hade förberett en "vattenaktivitet".  Vi hade 4 flaskor, 2 till varje lag. Först skulle 2 lagmedlemmar från varje lag paddla ut och hämta den ena flaskan, paddla tillbaka och byta av till sina lagkamrater, som då skulle paddla ut och hämta den andra flaskan. Det var väldans skoj att titta på kan jag säga!


Sen gick vi upp till skolgården, där en agilitybana var uppställd. Där skulle de först hoppa 4 hoppinder, sedan snurra 10 varv runt en pinne (Irländsk julafton), sedan ta sig fram till en flaska med vatten, där de skulle doppa i en tampong som var knuten runt magen, vänta på att den svällde upp och sedan bära med sig flaskan 5 meter. Sen skulle de dra loss flaskan och köra sista delan av agilitybana, som innehöll båda tunnlar, hopphinder och däcket. RIKTIGT kul att titta på.  Har det film i mobilen, ska se om det går att ladda upp såsmåningom.

Efter det gick jag o la mig, var jättetrött. De andra tittade på skräckfilm med 3orna o sen tvingades de ut på spökrunda i skogen.


Idag var alla fruktansvärt trötta i skolan. Några somnade under naturkunskapen, vi kollade film. Sen var det bild, gjorde absolut 0 nödvändiga saker där idag ;) Sen var det lunch o sen rast. Jag efter Soyas rastning somnade jag på soffan. Vig 2 åkte jag tillbaka till UBC igen för sista lektionen i Växt & Djurliv, där vi hade genomgång av ryggradslösa djur.

På kvällen nu har vi haft ungdomskommitté-möte. Gick ovanligt fort idag, skönt. Nu ska jag och Ingrid snart titta på några avsnitt förhäxad, o sen blir det sovdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0