Trevlig middag och mindre trevliga besked...

Idag kl. halv fyra kom mormor, Bengt, pappa, farmor, lillasyster och Stella upp till Örkelljunga. När jag satt in Soya på rummet o öppnat presentar åkte vi in till byn och käkade på restaurang, det var gott och trevligt!

Jag har fått trevlas födelsedagspresenter, kofta med pudel på, jacka med pudel på, grus-fotbollsskor till idrotten, några böcker, pengar till körkort m.m.


Sen till det mindre roliga, Fick besked från SKK idag, om Soyas HD/AD-röntgen. Armbågarna var UA, men höfterna C.

Detta ska dock inte alls bli några problem tror jag, hon är ju välmusklad som det är, och vi ska prata med Anna som är hundfysioterapeut om lite extra styrkeövningar. Annars kommer vi hålla på som vanligt, inte ska Soya få ett tråkigare liv bara för höfterna inte är tip-top. Och det är ju trots allt så att C endast är lindrig dysplasi. Jag ser ljust på det hela..


Kommentarer
Postat av: Det du

HAHAHAHAHAHAHAHAHA! DU HAR VARKEN FIN HUND ELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLER BRA HUND, HAHA.

2009-03-19 @ 20:47:21
Postat av: Malin

Tycker vem då?

2009-03-19 @ 22:22:56
Postat av: Olivia

Taskig kommentar där!



Förstår om det känns tråkigt att hon har C-höfter, men som plåster på såren kan jag säga att det finns många agilityhundar i alla storlekar om har C-höfter! Min mosters storpudel Cliff till exempel. Och för honom har det aldrig skapat några problem.



Som du skrev, se till att hon fortsätter vara välmusklad, men det lär ju knappast bli nåt problmen, hon är ju pudel :)



Ha det bra!

2009-03-20 @ 07:42:31
URL: http://oliviaspudlar.blogg.se/
Postat av: Sofia Bruse

Omoget med den första kommentaren ;O

2009-03-20 @ 12:35:25
URL: http://doghandlers.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0