Rasföredrag

IDAG fick jag äntligen hålla mitt föredrag, jag fick tre raser som jag skulle berätta om.

Lancashire heeler, blodhund och borzoi.








Det kändes som jag fick med det mesta jag ville, vi hade inte så gott om tid så det fick bli så avkortat som möjligt.

Jag var näst sist att redovisa, efter mig hade jag Sofia. När hon var klar fick vi en kort paus och sedan hade vi ett mycket kort rasprov, 4 frågor. Vi fick massa egenskaper uppskrivna, o sen skulle man utifrån det kunna lista ut vilken rasgrupp, och ge exempel på raser från den gruppen. Tror jag klarade det rätt bra, det är en av svaren jag är lite osäker på.


När jag lämnat in mitt prov gick jag ut o hämtade Soya i stallet, o så tränade vi lite agility, idag med fokus på slalom. Först körde jag ett hopphinder, o så skulle vi vända runt i en halvcirkel för att komma rätt på slalomet (4-pinmnars). O sen örde vi 8-pinnars, skicka iväg Soya på hopphindert, rusa fram till 4-pinnars slalomket o ta emot henne där för att visa henne rätt in på första pinnen (hon brukar missa den)


Haha, just nu står Soya o fjäskar som attan kattan, för på mitt skrivbord står en skål med lite av hennes mat. Har tappat bort fodermåttet, så i morse tog jag med skålen till foderrummet o bara öste upp med den. När jag kom in på rummet såg jag att det kanske var lite väl mycket, så jag hällde över lite i en annan skål som då står på skrivbordet sålänge. Så nu står hon med frambenen i mitt knä o växlar mellan att stirra ut skålen med mat, slå på mig med en framtass och att pussa mig i ansiktet.. Haha, hon e grymt söt iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0