Nationals

Idag hade vi då nationella i SvenskaB, uppsatsskrivning.

Jag skrev 11 sidor (dock var det brett mellan raderna), men kände mig inte 100 nöjd, vi får la se hur det går :)


Det är lite trassel med Soya-träningen just nu... Hon går upp i stress jättelätt, och blir då väldigt okoncentrerad. Har några idéer på hur vi skall ordna detta, men fungerar det inte blir det till att ta minst en veckas paus från träning, och fundera lite till.


Imorgon blir det sovmorgon, SKÖNT! Vi börjar 9:40. Då kanske man tillochmed kan få lite ljus under morgonpromenaden ;)


O just det, har ett annat litet problem jag måste lösa. Soya står så mycket på bakbenen nör hon är i buren, att hon blir alldeles stel och överbelastad i länden. No good! Dessutom är hon lite spänd i musklerna på insidan av vänster lår, och det är på det hållet hon lutar när hon står på bakbenen (hon tittar nämligen ut genom fönstret i sin bur, genom att stå på bakbenen på sin hylla, och luta sig över kanten på grannens bur...)



Haha, just det! Medan jag satt och åt kom Mikaela och frågade mig om jag aknske skulle tömma ur min tvätt ur korgarna i tvättstugan (nätkorgar, för tvätt som precis är torktumlad/väntar på att torktumlas.

Jag svarade att: "Men jag har inte tvättat nåt..?"

Mikaela svarade att hon var ganska säker på att det var min tvätt, så jag gick och kollade. O visst fan var det min tvätt :P Bara det att den har legat där, nytvättad, i typ en månad. O Jag har gått här och tänk att det var väldans vad lite strumpor och t-shirtar jag har här, och inte är tvättkorgarna speciellt fulla heller.

Så ja, nu har jag ju svaret på den gåtan iallafall ;)

Nu blir det lite tv-tittander, o kanske lite jobb på djursjukvården sen också. Nightie!

Kommentarer
Postat av: Linnea

När jag tränar Agility med min hyperaktiva lilla damphund ;) så började jag bryta, först efter 30s, satte mig ner, tog upp henne i knäet och pratade med henne (hennes favorit sätt att lugna ner sig). Sedan blev det 45s, 1m, 3m, 5m och nu 15 minuter. Fungerar på henne (1,5år), kanske fungerar på Soya också ;)

Kramar

2009-11-18 @ 21:53:52
URL: http://metrobloggen.se/linneeas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0