What to do?

Om en vecka har vi nationella prov i svenska B, muntligt. Vi skall hålla ett tal i 5 minuter, ämnet är "relationer & starka band", och vi har ett häfte texter att utgå ifrån (vi måste välja 2 texter/bilder ur häftet och utgå ifrån dem).

Hel allvarligt, detta ämne är så JÄVLA töntigt så man får kväljninger -.-. Kunde man inte fått ett coolt ämne, som "människans vara eller icka vara". Snacka om att jag hade ägt mitt tal då!


Jag har funderat MASSOR, och hur jag än funderar, vänder och vrider på saker och ting, så upptäcker jag hela tiden att jag hamnar utanför ämnet. Jag hittade flera kombinationer av texter och bilder jag hade kunna göra riktigt bra tal av, men efter en stunds funderande kom jag på att jag hamnat låååångt utanför vad som kan passa in i "relationer & starka band", gång på gång på gång...


Lägger n en liten film från när jag & Soya tränade nu ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0