I made it!

Fick tillbaka svenskprovet idag, gick bra :)  Hade ingen direkt betygssättning på det, men låg man på 7-8 var det riktigt bra, o jag hade 9. Sweet :)

O så förresten, SKIT! Hade 6500 på mitt sparkonto när jag började denna terminen, nu finns det knappt 5500 kvar. Hela tiden behöver jag föra över små summor till "kort-kontot", oftast för att köpa mat. O vips så är 1000 kr borta... Redan nu kan jag säga att det jag önskar mig i julklapp är PENGAR ;)

Dock tror jag att man förlorar väldigt mkt på att köpa mat här i Örkelljunga, allt kostar ngn krona mer på Coop, än vad det gör på "andra affärer". Tillochmed Mc Donald's tar ett par kronor mer för allting än vad exempelvis Mc Donald's i Hyllinge tar. O på Netto är det inte ens lönt att köpa mat, exempelvis frukt o grönsaker blir dåliga på bara två-tre dagar, man hinner inte äta upp det tillräckligt fort (vi har bara skjuts från affären e gång i veckan, så det är ju bara då man kan handla om man inte vill bära matkassarna 4 km). De säljer heller inte Skånemejeriers produkter. Dessutom finns ju ALDRIG det man letar efter, o allt ligger bara blandat i hyllorna - man hittar ingenting!

Nu ska jag skynda mig att plocka ihop allt innan jag sticker till bussen, körlektion idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0