Folk som inte borde få åka buss...

Idag fick jag återigen skippa idrotten pga. körlektion. Synd att bussarna går så sällan, hade de inte gjort det hade det fungerat myyycket enklare med körlektioner och skola.

Körlektionen idag gick väl ok, inga krockar iaf ;) Men höll på att köra mot rött ljus mitt inne i sta'n, och mot enkelriktat uppe vid Vikingsbergsparken (tror den heter så). Tur att körläraren har broms och koppling hon med ;)


På bussresan till och från Helsingborg skrev jag klart två artiklar till hemsidan, niiice.


Hemresan var till en början en pest pga. fyra äckliga fjortis-killar -.-


De satt med sina jävla mobiler+mobilhögtalare och spelade sin kassa jävla musik mellan Knutan och Väla. De kan väl få lyssna på den om de vill, men varför måste jag? Den första biten, upp till Stattena ungefär, spelade de upp ett ljud som lät typ som ett skräckfilms-skrik (typ "när den unga tjejen blir påhoppad av den maskerade mördaren med motorsåg"-skrik). Och de spelade väl upp det om och om igen sisådär 300 gånger på den vägen, och höll upp högtalarna mellan sätena, bak mot de två tjejer som satt bakom. De blev väldigt irriterade och bad killarna sluta flera gånger, självklart gjorde de inte det utan spelade bara upp det med ännu kortare mellanrum.


Väl framme i Örkelljunga skyndade jag mig ut till boendet där det var kalas för Fanny som fyller 19 imorgon. Eftersom det inte är så många som stannar i helgen blev det kalas idag istället.


Imorgon har vi  bara lektion i Ekologi på morgonen, efter det har vi "ledigt". Den tiden skall användas till att jobba med projektarbetet och djursjukvården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0