Orientering, and stuff

Gick upp typ 7 i morse, och gick ner till agilityplanen med Soya-doja. Vi körde lite olika kuliga grejjor, och sen gick vi runt Statoil och hem.
Halv 9 var det skola, och samhällskunskap. Vi snackade lite demokrati o annat mojs.
Sen hade vi två timmar svenska B. Lite segt att ha så lång lektion.

Efter det var det först gå ut med hundarna-rast, och sedan in till skolan för att äta. Köttfärssoppa idag, rätt gott:) Sen var det direkt idrott (riktigt välplanerat där, må jag säga, 30 minuter på sig att ta, sen direkt in och springa runt).

Vi har nu under 6 veckor, att vi själva ska välja vad vi vill göra, vi har badminton, styrketräning på gymmet, 6 km löpning, friidrott och orientering som vi då skall göra en varje gång (5 aktiviteter på 6 veckor, för att det inte ska göra så mycket för resultaten om någon är borta en gång).

Jag valde då orientering idag. Först skulle jag springa själv, var tänkt, de flesta andra hade delat upp sig i par, två och två, men eftersom vi var ojämnt antal som skulle orientera idag valde jag att springa själv. Jag startade sist av alla, och vi skulle ta tre v kontrollerna på kartan. Tiden började ticka redan från vi lämnade idrottshallen, och det är en jävla lång bit att springa innan man kommer i närheten av området där kontrollerna finns, på andra sidan en liten bro. Iaf, när jag kom fram till ån, och bron som går över den (jag var först fram av alla), kom Kalle ifatt mig, och frågade om inte vi kunde köra tillsammans, för han tyckte alla andra var så långsamma, självklart kunde vi det.

Jag hade kartan och Kalle lappen där vi skulle stämpla. Hela vägen gick bra, och jag hittade en riktigt bra genväg efter sista kontrollen, så efter 27 minuter var vi tillbaka, gränsen för "riktigt bra" var 30 minuter.

När vi kom tillbaka efter idrotten (matten var frivillig idag, o eftersom jag inte är ett stort fan a att sitta och dega på UBC i en timme, för att ha matte i 30 minuter, sket jag självklar i den) gick jag in till 1orna och berättade lite om Öppet Hus, och delade ut lite arbetsuppgifter till dem.

Ca 16, när jag fixat klart allt i skolhuset, delat ut reklamlappar som folk skulle sätta upp hemma där de bor o snackat lite med alla som satt kvar, gick jag upp till Soya på rummet (några hundar har varit lite dåliga i magen under veckan, Soya har klarat sig så jag håller henne på rummet ett tag). Jag lånade Fannys cykel och cyklade ca 1,5 km ut i skogen med Soya springandes bredvid. Vi stannade till vid en stig vi aldrig gått innan, och Soya fick gå lös när vi kommit en bit bort från bilvägen. Vi tränade lite bakdelskontroll (backa upp på stenar o sånt) o så fick hon även trava/galoppera upp och ner för en kulle som var helt täckt av mossa (=bra styrketräning för bakbenen).

Sen cyklade vi hem igen, och Soya är helt slut. Hon ligger helt avsvimmad i soffan, här i soffan bredvid mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0