Studentmössa, såhär i början på terminen...

Soya & hennes kompis Brolle. Brolle är en goldenvalp på 5 månader.






Idag har jag minsann beställt min studentmössa.

Det var "studentkommittén" so hade ordnat med nåt slags företag som kom med massa mössor in till skolan, så alla fick kolla storlekar o sånt. Dock var det världens kö till datorerna man beställde på där, så jag skrev upp hemsideadressen & beställde hemifrån istället.

Min mössa är helt vanlig, vit med svart band. Sen blidde det guldbrodyr, Malin på ena sidan & Soya på andra sidan (tror nästan alla i klassen ska skriva hundens namn´på, te tar ju liksom också studenten!) Sen i mitten fram är det ett guldmärke med grön sten i, vilket är "naturbruksfärgen". På baksidan ska det stå NP07, min klass :)


Idag har jag och Soya jobbat på cigarettsöket, det gick INTE bra. Soya bestämde sig för att det var myyyycket roligare att leta falukorv.


NP08 hade Marie Hansson som föreläsare idag, en duktig agility-människa. O vi 3or lyckades tjata till oss att hon ska komma igen, o då ska vi får halvdag med henne, o sen 2orna andra halvan av dagen, SKOJ! O de e om typ tre veckor=Soya ska vara frisk i magen ^^



Charlotte har försökt behandla min spindelfobi idag, det gick inte alls bra. Han va ute o rökte, o så kom hon in o sa, sitt stilla nu! Eftersom vi precis innan det pratat om insekter, o att jag hade lite smått panik inflr ekologi-lektionerna där vi ska studera insekter i skogen förstog jag GENAST vad hon syftade på. Så jag kastade mig ur soffan, hoppade över "plast-hundarna" vi har i uppehållsrummet och låste in mig på toaletten. Sen stog Charlotte utanför o tjatade på att jag skulle öppna. Men då blev det bara ännu värre, för inne på toaletten är det trångt, och bara en väg ut, så det gick jag inte med på. Sen hörde jag att hon gick iväg, så jag slängde upp dörren, rusade genom uppehållsrummet och ut på skolgården.

På vägen var det några andra elever som fick tag på mig, o försökte hålla fast mig, fast jag fortsatte springa ändå, så jag lyckades dra med mig dem över halva skolgården, sen började jag kasta grus på dem och slå lite här och var, så efter ett tag kom jag loss och kunde rusa in i hundstallet, fick springa hela brandtrappan upp på loftet, för jag hade ingen nycklar, o där var öppet. Hade RIKTIGA spagettiben när jag kom upp, orkade nästan inte gå ner för trappan inne i stallet ;) 

 Sen gömde jag mig ett tag i Soyas bur, tills alla gav upp med sina försök att få mig att titta på spindeln. Nice!


Efter skolan gick jag en ganska lång sväng med Soya, den längsta sedan operationen, det tyckte hon nog var skönt, för hon sover riktigt gott nu ^^





Kommentarer
Postat av: Louise

Det blir nog inte direkt bättre av sådana försök att få bort din spindelfobi... snarare tvärt om. Inte bra!

2009-09-10 @ 11:49:43
Postat av: jessica

Vilken fin blogg du har! Förästen kan du någonding om blogg designe ?

2009-09-10 @ 11:57:24
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0