Oj, oj, oj...

Här har det hänt grejjor idag!

Jag vaknade till lite i 10 imorse. Klappade lite på Soya och klippte hennes klor. Mobilen ringer, och det är receptionisten på min körskola. Hon undrar vad jag är, eftersom de står och väntar på mig för att kunna köra iväg till halkbanan på Ring Knutstorp.

VA!?!?! saäger jag och svär en lång ramsa.. Jag hade skrivit att det var på onsdagen i min kalender.

1800 kronor skulle jag få betala extra, för att jag missat denna gång och skulle behöva boka om. Lägger på luren och inser vad som egentligen hänt. Liksom hallå, 1800 spänn, var fasen kan jag få så mycket pengar?


Ringer tillbaka och frågar ifall jag får vara med ifall jag kan ta mig direkt till Ring Knutstorp i tid. Mjaae, kanske om jag har tur, och verkligen skyndar mig.

Natali erbjuder sig att köra mig ner, om jag kan få låna Rebeccas bil. Så jag ringer Rebecca och frågar om vi får låna. Visst säger hon, hon hon tror att nycklarna finns i hennes jacka. Natali slänger i sig två frukostmackor och jag samlar ihop allt som måste med (legitimation osv.). Jag ber Ingrid rasta Soya och ta ner henne i hundstallet, medan jag rusar ner till Sjöstugan för att kolla om bilnycklarna finns där. Sjöstugan är låst. Natali ringer en av de som bor i stugan, som kommer ner och låser upp. Jag rusar in på Rebeccas rum, och rotar igenom jackan som hänger framme. Som tur är finns nycklarna där, och vi slänger oss i bilen och drar iväg (nu även med Fanny i bilen, då Natali ville ha sällskap på väg hem, då de släppt av mig).

Det blir full fräs ner till Ring Knutstorp, pappa guidar via mobiltelefon (han har vägbeskrivning uppe på datorn hemma).

Han ringer även körskolan och får tag på nummret till den lärare som är iväg på halkbanan med de andra eleverna, så jag får det och kan ringa upp och förklara lite bättre,  hur långt det är kvar å sådär...

In på väg 109 går det fort, men där hamnar vi bakom 2 långtradare och ett LGF-fordon. Så det blir snigalfart i flera kilometer. Tillslut kommer vi fram, och jag springer in till receptionen. Får visa leg och blåsa i aklo-mätare. Misslyckas första gången för jag är för stressad och knappt får luft själv.

Andra försöket går bra, så receptionisten visar mig in till salen där de precis har börjat med de praktiska övningarna. Jag har missat hela teorin, men körläraren säger att det är ok. Skickar SMS till Natali att det är OK och att de kan köra tillbaka. Tog en jäkla lång stund innan jag kunde lugna ner mig, så när vi gick ut till bilarna för att köra första övningarna, skakade mina ben så mycket att jag knappt orkade hålla nere kopplingen.

Alla övningar gick dock bra, och det var inte så farligt som jag trodde.

När vi är klara för dagen, strax innan kl 14, är det dags att köra tillbaka till körskolan. Jag fick köra halva vägen, vilket gick bra.

När vi hoppat ur bilen utanför Lantz, skyndar jag mig bort till bussen och åker hem till pappa. Rusar in på toaletten (hann ju inte det på morgonen, och inte när jag kom fram till halkbanan heller, så det var bara att hålla sig heeela dagen. Kissnödig så det gick stormvågor i ögonen tror jag ;). Hann även slänga i mig lite mat innan det var dags att åka upp till skolan igen, för att ha lektion i arbetsliv naturbruk, kl 16-20.

Så ja, det var min dag det, Är rejält trött nu, så ska rasta Soya en snabbis, sen är det sovdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0