Halmstads-Hej

Jag sitter på mitt rum i Halmstad. Soya ligger bredvid mig i sängen och sover som en stock.

I förmiddags gav vi oss ut på upptäcksfärd. Lite längre än planerat blev den, då vi vandrade iväg utan karta och utan plan. Drygt 1 mil måste vi ha gått, utan paus. Soya var INTE glad på slutet, hon fick nog lite ont o höfterna. Passade på att gå inom djuraffären och köpa en burk Nature's Gift Lamm (färskfoder), så hon fick lite bonus i matskålen när vi kom hem iallafall.


På efterminddagen hade jag egentligen tänkt gå till brukshundsklubben, men det hade ju blivit 5 kilometer till att gå för Soya, så det hoppade vi över. Hon sover faktiskt fortfarande (klockan är snart 23:30) sedan förmiddagens äventyr...


Annars trivs vi iallafall bra! Imorgon ska jg cykla ner till högskolan, så jag vet hur lång tid det tar till uppropet på måndag. Vill ju INTE bli sen dit.


Nu på kvällen har jag bakat vaniljbullar. Det fick bli min kvällsmat. Gjorde något slags udel-soppa-ihopkok tidigare, blev skitäckligt. Eller rättare sagt, det smakade absolut ingenting. Hade potatis och morötter i förutom nudlarna + kryddpåsen som fanns med till nudlarna. Men det hade vehövts grönsaksbuljong i detdära, men sådan har jag ingen, och inga kryddor heller. Det får bli när CSN-pengarna kommer. Cyklade ifallafall iväg och köpe en citron när jag ändå skulle handla mjöl och sånt som saknades till bullarna. Citronen skall jag använda imorgon, när jag ska laga lax & klyftpotatis.

Nu är det godnatt såfort jag stoppat bullarna i frysen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0