Agility

Har anmält ännu en agilitytävling, denna gång i Höör den 9:e maj... Tur att agilitytävlingar inte är i NÄRHETEN av så dyra som utställningar - mellan 50-60 kr/klass kostar det bara ;) O så behöver man inte lägga 8 timmar på att bada och klippa pudeln innan heller.

Förresten, PÅMINN MIG att jag måste klippa av den röda pälsen i Soyas svans innan agilitytävlingen den 14:e mars, för att samma regler gäller där som  på utställning (och i alla andra hundsporter) att man inte får ha något i pälsen som förändrar färg och/eller struktur. Dock är den bara inoff, så tror inte att jag hade blivit diskad och ratad för all framtid om jag glömde det, men bäst att vara på den säkra sidan ;)

Och, ifall jag glömde skriva det tidigare så tävlar vi i Helsingborg (Råådalen) den 5 juni :) Kom och heja!


Just det! Jag har helt enkelt bestämt att Soya är frisk, för det måste hon ju vara nu när vi ska hitta på massa skoj hela våren och sommaren, right? Eller ja frisk och frisk, något fel i hjärnan är det ju, en "lätt" epilepsi kan vi väl hoppas på, som aldrig tänker bli värre än den är nu!


Vi är iallafall hemma i Helsingborg igen. Snart läggdags (woops, klockan var visst mycket tur att jag är ledig hela veckan!)

I veckan ska jag trimma en engelsk springer, klippa en pudel, klippa klor/rensa öron/klippa tasshår på en coton samt ev. klippa två pudlar i Örkelljunga på söndag.


Imorgon blir det stan' med mamma och kolla på tyg till balklänning och lite sådära :) O jag och Soya skall ta en långrunda och se om vi fortfarande känner igen oss här i Helsingborg också ;) Eller, kanske vi skulle ta bussen/övningsköra ut till Råådalen och träna slalom?


Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0