Åh, jag vet inte

Idag har läget varit lugnt med Soyis... Vi gick början av promenaden på samma ställe som igår, inget konstig. Vilket i mitt huvud utesluter att det var platsen som var "fel på". Och det går mer åt att det är något innuti Soya som inte mår bra. Fysiskt eller psykiskt, det vet jag inte. Även om tankarna går mer åt fysiskt, eftersom samma plats inte var några problem idag...

Ögonen har varit en tanke, men hon ögonlystes för ett år sedan, då var allt ok. Och det borde inte bara komma korta stunder av oro då, det borde hålla i sig.

Jag kanske är paranoid. men jag tyckte hon gick konstig med bakbenen idag. Det har jag tyckt ibland förut också. Men hon står på bakbenen utan problem, och hoppar.


Jag har även funderat på om det kan ha något samband med "ep-anfallen". Att hon kanske har något liknande på insidan? Hon har haft dessa "panik-/orosattacker" förut som jag skrev tidigare. Om jag tänker efter är det nog så ofta som en gång i månaden, de har dock inte varit så extrema och långvariga tidigare, det är nog därför jag inte funderat lika mycket omkring det. Exempelvis, när vi var med klassen i Ängelholm i höstas någon gång blev hon sådan efter ca 45 minuters promenad. Hon tappade svansen och gick och tryckte mot mina ben.

Jag kommer även ihåg någon gång då vi var ute och gick ett gäng från klassen, även lärare Charlotte var med. Då höll hon nog på nästan hela vägen faktiskt. Dock inte lika panikartat som igår. Vi disskuterade det då, att det kanske var någon form av smärta hon kände.

Åh, jag vet inte. Jag vill veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0