Livet leker

Just nu känns allt toppen! Jag trivs verkligen i min lilla lägenhet här i Göteborg. Praktikplatsen är toppen, varje dag har jag fått gosa med 3,5 månaders löwchenvalpar (Hugo, Toutsie och Meya) och även en del vuxna, dessutom kommer det tre åttaveckorsvalpar på torsdag, då de ska besiktigas av veterinären som kommer då. Soya tycker det är helt ok i sin stora tygbur, lite pipig kan hon bli då och då, men annars sover hon på bra.

Idag har både lilla Toutsie (stavning?) och kennes kullsyster Meya fått ett bad. Det var deras första bad, och de var inte speciellt samarbetsvilliga, framförallt inte lilla Meya ;) Haha, mest då de skulle fönas efter fick jag hålla i ordentligt, så de gjorde sitt absolut bästa för att slippa. Jag började med Toutsie, och när hon var klar släppte jag in henne i personalrummet och bar ut Meya till badet, när hon sedan var klar och fick träffa sin syster igen, började de båda skälla som galningar - de kände inte igen varandra :P Så gott har de nog aldirg luktat. Under dagen gjorde de dock sitt bästa för att slicka bort all konstig schampodoft från varandra!
(Bilder på sötnosarna, lånat från www.bumir.se)



På torsdag skall Soya få träffa kiropraktorn. Dels för att kolla om hon kanske vet något om detta med de konstiga "anfallen" där hon biter i luften (hon är förutom kiropraktor även veterinär - superkombination) och dels därför att jag inte tycker hon går riktigt som hon ska med bakbenen, känns som hon går kortare steg än normalt. Dessutom har hon varit varm i ländmuskulaturen rätt länge - kanske pga. låsning i någar ländkotor?



Igår anmälde jag Soya till inofficiell agilitytävling anordnad av pudelklubben. Jag anmälde alla fyra klasser som fanns (bra med tanke på att Soya brukar balla ur första klassen *hehe*), hoppklass 1 och hoppklass öppen, samt det samma i agilityklass. Dessutom är det två från min skola som ska dit och tävla också - skitskoj!


Nu ska jag kolla lite film och sedan sova - har fortfarande inte riktigt återhämtatmig från helgen i Sthlm!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kroppen är väl cool men du kan fan inte ha en hund som har en fotboll till huvud Malin ;) Skärpning nu!

2010-02-02 @ 23:14:18
URL: http://www.kitobonito.blogspot.com
Postat av: Louise

Åhh vilka söta valpar. Det är en konst att bada sånna små. Jag vet ;-)

2010-02-03 @ 08:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0