Lördagsmys

Idag har jag och Soya gått en sväng ner till praktikplatsen (alltså en hund o kattaffär), där Soya fick välja ett tuggben att ha som lördagsgodis. Hon valde ett ganska stort ben, indränkt i lammbuljong.

De benen är faktiskt riktigt bra och prisvärda (hon har haft ett utan "special-smak" tidigare). De är gjorda av riktigt tjock hud, så de håller länge. Det förra jag köpte höll i en hel vecka, då tuggade hon mycket, och varje dag. Dessutom är de urkokta, så de innehåller inte massa fett och äckligt skit som de brun-beiga benen gör.

I affären fick Soya träffa Hugo och Toutsie, 4 månader gamla löwchen-bebisar. Hon tyckte de var jätteskojjiga. Hon och Hugo stog och gav varandra örfilar (eller ja, Soya låg ner), Hugo flög en bra bit bak när Soya smällde honom i huvudet med tassen, Soya märkte knappt när Hugo slog henne på nosen med sina små söta tassar ;)

På vägen hem gick jag inom videobutiken, som ligger bra så jag kunde knyta Soya precis utanför ingången, och se henne hela tiden genom fönstrena. Där inne köpte jag lördagsgodis till mig :)


Så nu ikväll ska jag jobba med projektarbetet, och kan ha gott samvete över att Soya har fått både promenad och sysselsättning för kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0