Nervigt

Imorgon, klockan 14, då ska Soya till Djursjukhuset, så att vi förhoppningsvis kan hitta ett svar på vad som skapar dessa konstiga anfall!

Idag har pappa varit och hälsat på mig här i Göteborg. Vi började med att gå en låååång runda med Soya i Slottskogen, vi passade även på att gå inom djurparken. Idag tyckte Soya att sälarna och getterna var allra mest spännande. Hon försökte klättra över staketet in till sälarna, och hon hade lyckats om inte jag höll emot ;) Haha, utanför säl-hägnet kunde man läsa att säla var rovdjur, och att de bits!

Kanske kände Soya någon connection med dem där? Kanske var därför hon så gärna ville in och hälsa på?


Jag har jobbat mycket med klickar de senaste dagarna, belönat när Soya tittat bort/tittat på mig i möte med andra hundar. Idag såg jag för första gången ett riktigt tydligt resultat! Istället för att dra mot en stor, svart hund vi mötte, valde hon att gå åt sidan, och fortsätta upp för en avtagsväg. Jag är helt säker på att hon såg hunden också, för hon reste nacken lite och ökade takten först, men kom nog att tänka på att ett klick och sedan lite frystorkad vom var mer värt ;) Vilket hon ju såklart fick! Glad, glad, GLAD blev jag!

När vi kom hem från promenaden gav jag Soya mat, bytte vatten och la fram ett tuggben, innan jag och pappa gav oss iväg i bilen. Först åkte vi ut till V. Frölunda, och till området där pappa växte upp. Sedan åkte vi in till Nordstan och parkerade, och gick bort till Jensen Böfhus och åt god mat! Jag åt oxfilé med pommes *mums*

Sen gick vi inom Hemköp, jag skulle ha frukt och lite annat grejjs, innan vi körde hem till Soya igen, och pappa åkte tillbaka till Helsingborg igen.

Trevlig dag!

Under kvällen nu har jag uppdaterat hundwebben.com - glöm inte att kika in då och då allihopa! Vi behöver så många besökare vi kan få!

Nu är det snart läggdags för oss, det blir en jobbig dag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0