Puppies

Idag har jag fått gulla med åtta veckor gamla löwchen-bebisar! Sonja (ägaren till affären) hade med dem för de skulle chippas m.m. Dessutom var mammantill dem, Märta, med som stöd för bebisarna + att hon hade tre andra vuxna (Essi, Karma och Chanse) med för de skulle få behandling av kiropraktorn.

Soya fick också en behandling av kiropraktorn, massa låsningar i rygg och nacke hade hon, måste kännas skönt att vara av me dem!

Dessutom klippte jag en lite aprikos dvärgpudel. Han ska ställas ut i mars, så jag gjorde en lite "grundklippning" på honom (han hade bara jämn-lång påls på hela kroppen innan, men har klippte till rumpan samt började forma runt bröstet). Jag rakade även nos och tassar på honom.

På eftermiddagen hjälpte jag till en stund i kassan, samt att jag tovade ur valp-mamman Märta (bra övning inför framtidsplnerna ;)

WOW, måste jag säga, så OTROLIGT enkelt att borsta ur även hårda tovor i en löwchenpäls - med bara vanlig "pudelklam". Piece of cake när man haft storpudel i full päls.


Nu ska jag käka lite kvällsmat - klyftpotatis & fläskfilé idag!

Kommentarer
Postat av: Dessiré

Åh mumma!

2010-02-05 @ 19:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0