Rapport från vetten

Ja, orkade inte skriva igår, skre på hundwebbens blogg o sådär, orkade inte skriva allt här sen...


Iallafall, vi tog bussen 13:30 från Linnéplatsen. Vi åkte ut till Radiomotet, och bytte till en annan buss som vi hoppade av precis utanför entrén på Västra Djursjuhuset.

Vi satt i väntrummet en kort stund innan vi fick komma in i "undersökningsrummet". Våran veterinär kom in och frågade en massa saker, och hon fick även se det jag filmat. Sedan kom en djursjukvårdare in för att ta blodprov på SOya. Soya var jätteduktig, och satt helt stilla med huvudet lutat på min axel. Blodprovet var snabbt avklarat, och då var det dags för urinprov.

Väldigt glad var jag, ver att ha en hund som kissar precis var som helst, och på alla underlag. Så det tod väl 2-3 minuter innan det var fixat.

In igen, lämna urinprovet och sedan fick vi vänta på provresultaten.

Veterinären kom in igen när de var klara, och hon visade oc berättade hur de såg ut, det var inget konstigt alls. Lite lågt antal vita blodkroppar, men inget som man behövde oroa sig för.

Nästa steg är en magnetröntgen. Min veterinär skulle ringa och höra med försäkringsbolaget, för utan att de kan tänka sig att betala blir det inget av. Dock trodde hon det skulle gå, eftersom jag hade filmbevis och allt.

Diagnosen är nu att det är ett förstadium till elipeltsi, ELLER en hjärntumör. Snacka om att man hoppas på det första alternativet. Det är också det mest troliga!


Vi pratade även om Soyas höfter, som ev. inte hänger med riktigt lika bra länge. Jag ska börja ge glucosamin för säkerhets skull iaf.


Soya med plåster på benet efter blodprovet (hon fick sticka om, lite högre upp, för det gick så sakta på det första sticket, så det blev dubbla plåster ;)

Kommentarer
Postat av: Lovisa, Inja & Fendi

Pussa på Soya från mig <3

2010-02-16 @ 12:10:47
URL: http://4fota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0