Run Forrest, run!

Idag har Soya varit med om massa skojjigheter!

Eftersom de skulle riva ut köket i min lägenhet idag, stack vi hemifrån lite innan 8 imorse, och gick en långrunda i Slottsskogen, vi var väl ute kanske en timme och tjugo minuter. Sedan gick vi till Hundcafét och åt frukost. Soya fick ett hemlagat hundkex av Linda som äger och driver caféet.

Sedan var det dags att gå upp till bitiken där jag har prakti. Där fick hon frukost i sin bur, och fick vila medan jag "praktikade". På eftermiddagen fick hon komma ut, tillsammans med lilla löwchenvalpen Toutsie på 4månader. De fick gå kopplade med mig i butiken, eftersom att en EXTREMT stressad och understimulerad unghund, som bara gapae och skrek och hässjade, fick sitta inne i personalrummet, och det gjorde Soya och Toutsie stressade.

Sen fick Soyis springa 15 minutr på löpbandet, ca 7 km i timmen var en lagom travtakt till Soya, så en annan behöver ju cykel för att komma upp i den hastigheten. Så det var nog skönt för Soyis att springa ordentligt litegrann!

I slutet på dagen fick Soya lika med Toutsie, väldigt försiktig då såklart, men Soya var jätteduktig och låg ner när de busade :) Toutsie tyckte Soya var jätteskojsig, och hoppade omkring på henne, och klev på hennes huvud ;)


Filmade lite när Soya sprang på bandet :)  (Hunden som låter i bakgrunden är den understimulerade och stressade unghunden, som ska få hjälp av hon som har butiken)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0