And we're still alive!

Nu har jag och Soya sovit första natten här, det har gått bra :) Vaknade tidigt, lite efter 6, är ju inte van vid ljudet av hungriga papegojor på morgonen, men jag vänjer mig säkert snart! (Dessutom stod Soya och tryckte näsan mot dörren när hon hörde att det prasslade i påsar och skramlade i skålar, MAT, HUNGRIG sa hon då).

Om sisådär 20 minuter tar vi en promenad ner till Dr. Fries torg (hoppas jag iaf, vet ju inte riktigt om jag hamnar rätt, kanske hamnar någon helt annanstans) och tar spårvagn därifrån till Kapellplatsen, och sedan buss ut till Mölndal där vi åker med Emelie ut till brukshundklubben och tränar :)


När vi är klara där skall vi hem och äta lunch, och sedan promenera bort till praktikplatsen, så vi vet vart vi ska ta vägen imorgon, och ungefär hur lång tid det tar.


Soya är riktigt nyfiken på papegojorna, men de skall INTE träffas på nära håll. Säkrast så. Stora är dom, och blå-gula ill färgen. De verkar rätt trevliga tycker jag, har dock inte petat på dem än, de kanske vill vänja sig i att jag bor här först? Jag kan ingen  papegoj-etologi tyvärr, så har lite svårt att räkna ut vad de tycker. Haha, mot Soya reser de iallafall ragg, eller vad det nu kan heta på papegojor, de blir helt fluffiga på hela huvudet. De tycker hon är en konstig filur, och Soya piper och vill såååå gärna gå närmare och kolla vad de kan vara för några.


Nä, nu måste jag börja packa i ordning inför avfärd, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Lexan

mahaha papegoj-etologi kanske vore något?

2010-01-29 @ 18:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0