Efter regn kommer solsken...

...brukar det ju heta. Och det får vi hoppas på i detta fall med...

Jag vaknade lite efter 6 imorse av att Soya slickade mig på benet. När jag vaknat till lite, hör jag att hon "smackar" med munnen hela tiden. Jag tittar upp, och ser att hon rycker med huvudet och öppnar munnen lite, typ en gång i sekunden. Jag pratar lite med mig, och tittar på mig, helt kontaktbar.


Hon är lite orolig, försöker skaka sig men det går inte pga. ryckningarna i huvudet. Hon går till vattenskålen, försöker dricka, går inte så bra eftersom ryckningarna gör att hon avbryts hela tiden.

Klockan 7 bestämmer jag mig för att ringa vetten, ser att de inte öppnar förrän 07:30.. Sitter och väntar ut tiden. Soya har fortfarande ryckningar.

Får tid hos vetten 08:45, frågar om Kalle kan köra då, vilket han kan.

Inne hos vetten kolla de hjärtat, tempen, lyser i ögonen, känner igenom kroppen, inget konstigt alls. Jag visar filmen med ryckningarna, och veterinären gissar på ett mycket milt EP-anfall.

Hon berätter även att hon haft en annan hund som hade liknande symptop, som också höll på nästan två timmar. Den matten och hussen hade åkt in till djursjukhuset i HBG för vidare tester, och gjort typ alla tester som finns, ingenting hade hittats, och hunden hade aldrig visat tecken på detta igen.

Så, jag bestämde mig för att avvakta. Jag fick dock antibiotika utskrivet för svansen, som hon har utslag på.

Bild på svansen, utslagen sitter precis runt violkörteln...


Så var jag 900 kronor fattigare :( Har nu 500 kr kvar på kontot, kul...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0