Mitt sista jullov

Nu är mittt sista jullov NÄSTAN slut, jag har ju faktiskt imorgon också. Eller egentligen kanske det tog slut igår, för nu är det ju bara vanlig helg...


Just nu befinner jag mig på mitt rum i Örkelljunga, Bengt körde hit mig idag :)

Hehe, det kunde faktiskt ha blivit en jävligt dålig dag idag, men tur att man har huvudet med sig FÖRE saker och ting sker ibland ;) När jag hoppar ur bilen utanför elevboendet kommer jag på att jag ju inte har några nycklar med mig, eller jo, nycklarna till mamma och pappa, men alla "Örkelljunga-nycklar" ligger hemma.

MEN, innan jag åkte hem första lovdagen tänkte jag att "äsch, allt viktigt ska ju ändå med hem, så jag låter dörren vara olåst till rummet, ifall det skulle vara nåt". Det är jag ju RÄTT så glad för nu kan jag säga!


I förmiddags var jag hos mormor för att hjälpa henne med hennes hund Ludde, som brutut av en klo (han var hos vetten igår och fick massa mediciner + att de kollade att det inte var rester kvar i tån). Hans tassbandage skulle bytas idag, och mormor fick hålla fast Ludde (a.k.a vilddjuret) medan jag fixade med bandaget. När vi skulle plocka av det gamla skrekt han och försökte komma loss när jag skulle plocka bort bomullen som fastnat i det torkade blodet. Jag blev svimfärdig och fick sätta mig på en stol medan jag fortsatte arbetet.

"Vi gör det snabbt, som ett plåster ungefär" tänkte jag högt, och ryckte av bomullen så fort det gick, inte populärt hos Ludde, och jag var tvungen att sitta med huvudet mellan knäna ett tag för att inte svimma ;)

Sedan skulle ju skiten på igen. Fram med ny bomull in mellan alla tårna. Ludde tyckte inte heller detta var kul, skrek och pep, jag var helt skakig i händerna och snurrig i huudet (hehe, ni förstår vilken pers detta var va?).

Tillslut var det iallafall klart, och sedan var det bomull och gasbinda runt om, och till sist klibblinda.

Tur att jag fick lite fika hos mormor innan hemgång, blodsockret behövde en kick!

Nu ska jag titta lite tv och käka lördagsgodis, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0