Vi har flyttat!

Igår flyttade jag och Soya. Vi stod inte ut mer!

Tidigare var vi inneboende, i en lägenhet ca 3 km från praktikplatsen. Han som bodde där hade släckt hela lägenheten och gått och lagt sig när jag kom hem varje dag (mellan 18.30-19.30, en frisk, medelålders man) = jag kunde inte laga mat, inte kolla tv, fick smyga omkring o typ försöka fixa en smörgås innan jag gick och la mig. Jag tittade på film utan ljud i min dator, efter som jag inte kunde somna redan kl 20. Jag fick heller inte tvätta min egen tvätt, utan han sa redan första dagen att om jag behövde tvätta skulle jag ha en full maskin = fick inte tvätta bara mina egna kläder, utan de skulle tvättas ihop med hans... Ofta jag vill tvätta någon random gubbes kläder/låta någon random gubbe tvätta mina!

Redan måndag eftermiddag hade jag ångest inför att gå från praktiken. Det blev bara värre på tisdagen, och på onsdagen stack han inte ens till jobbet för han var förkyld, så då var han kvar i lägenheten även hela morgonen medan jag skulle äta frukost o sånt. Det var då jag bara fick NOG! Hela han vara bara jävligt obehaglig som människa, han satt liksom och kontrollerade allt jag gjorde. O han sa till att det såg stökigt ut på mitt rum, för Soyas fodersäck och mina väskor var kvar där inne, så han kom o tjatade som fan om att jag skulle sätta ut väskorna och fodersäcken i en garderob utanför rummet hela tiden. Något lite stört över det hela...

Tre eller fyra gånger sa han att jag skulle akta tapeten, för det var nytapetserat. Jag vågade knappt sova på nätterna för jag var rädd att Soya skulle sätta något slags märke i tapeten med klor/tassar.

På onsdagen under promenaden till praktiken ringde jag pappa och sa något i stil med att "jag MÅSTE ut därifrån NU, HJÄLP!"

På eftermiddagen hade pappa lyckats hitta en 15 kvm etta ganska nära Slottskogen, bara 2 km från praktikplatsen. Så igår kväll kl. 19 gick jag dit och tittade på den och hämtade nyckeln. Jag fick ha den i bara en månad för de ändå skulle renovera den i början av av mars typ.

Mammas kompis Peter kom med bil och skulle hjälpa mig flytta igår kl 19:30. När vi kom in i lägenheten började han gubben gnälla som fan över att jag flyttade "mitt i natten" (ja, 19:30), att det var för kort tid innan jag sagt till (sa till honom på morgonen samma dag, eftersom ha gått och lagt sig när jag kom hem kvällen innan).

När jag lyft ut mina väskor skulle han "besiktiga" rummet. Han gick in och lös med ficklampa överallt, typ under sängen och allt, för att kolla efter repor i golvet o sånt (jag hade bott där i 5 dagar...).


När jag kom in med mina väskor i lägenheten var det som att det bara släppte massa ångest. Jag mådde helt illa, kände mig nästan snurrig i huvudet.


Visst, jag har ännu inga kastruller/stekpannor/bestick m.m. (de kommer med det på måndag), och i morse fick jag hyvla osten med en av plastknivarna jag köpte igår. Men FY FAN vad glad jag är!

Kommentarer
Postat av: Lotten

Grattis Malin!

Visste inte om att du hade det så hemskt, men efter allt du skrev är jag glad att det löste sig.



Hoppas du och Soya får det bra i den nya lägenheten.

Kram

Lotten och Leif

2010-01-29 @ 19:44:47
URL: http://busanlusan.blogg.se/
Postat av: Pling

Åh! Kan tänka mig hur det känns! Fan vilken läskig gubbe :S Låter ju fan inte normalt. Fan va gött att du fick lov o flytta!

2010-01-29 @ 19:50:01
URL: http://taggadetassar.se
Postat av: Anna

Arhhhhh! Fyy din stackare! Skönt att bli av med honom :(

2010-01-29 @ 21:17:52
URL: http://www.kitobonito.blogspot.com
Postat av: Kia & Håkan

Så skönt att allt löste sej så snabbt!!! Lotta berättade detta i onsdags, vi tyckte så synd om dej!!Härligt att du nu får rå om dej själv!! Kram från Kia & Håkan

2010-01-30 @ 10:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0