Lamm

Hua! Idag har vi varit hos vetten. De snodde 3-4 rör blod av Soya, och 1300 kronor av mig... Hehe, vet inte ens hur jag ska kunna betala magnetröntgen på onsdag, får hoppas att det inte blir så himla dyrt! Trodde nämligen inte att dagens undersökning skulle vara så stor och dyr, men men...

Iaf, de ville ha blodprov för att kolla blodplättar, då de var lite låga senaste gången vi tog prov. De ville även kolla B-vitaminvärden och näringsvärden i blodet.

Anledningen till de två senare proven var att Soya kräks en hel del. Exempelvis kräks hon om hon bara får mat en gång om dagen, hon måste ha både frukost och kvällsmat, annars kräks hon galla. Ibland kräks hon upp all mat direkt efter hon ätit, och ibland kräks hon för att hon inte kunnat smälta maten på en lång stund...

Ja, hon är rätt känslig.. Så vi bestämde att jag ska byta foder, till ett med en annan proteinkälla. Lamm var det veterinären föreslog, så det får det bli! Så from. vi har bytt över blir det INGET annat än fodret som skall ner i Soyas mage. Godis får jag nog göra själv, av något som kommer från lamm (kan man köpa lammlever eller nåt kanske?)

Troligen blir det Acana Lamm, men om det inte går å få tag på blir det troligen Pro Plan.

Gårdagens tävling blev det disk i alla fyra lopp.. Fnatt i de tre första, och fjärde loppen gick SUPER, tyvärr ett litet extra hopphinder innan de två sista så det blev ju disk där med.




Kommentarer
Postat av: Lovisa, Inja & Fendi

Hoppas att ni får ordning på Soyaboya och att din plånbok överlever resan :P Kram från oss

2010-03-15 @ 23:45:25
URL: http://4fota.se
Postat av: Maria

Tips på lammgodis; till min hund köpte jag lammfärs som jag gjorde till små bollar och sen kokade, snällt mot magen och han gillade det supermycket!

Hoppas att allt blir bra med Soya!

2010-03-16 @ 14:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0