Malmö INT

Idag har jag spenderat åtminstone halva dagen på Malmö Internationella Hundutställning.

Morgonen börja med en j*vla kö in till parkeringen, så vi fick springa in för att hinna göra i ordning Jason innan han skulle in i ringen. Å jag som inte var ombytt fick slänga på mig utställningskläderna och sedan rusa iväg och köpa nummerlappshållare, vilken jag hade glömt hemma.


Iallafall, in med Jason i veteranklass, han skötte sig bra, men domaren tyckte han var lite lång i kroppen och han fick därför en slät etta - inte fy skam det dock!

Sedan skulle jag egentligen "ha ledigt" fram till jag skulle visa en st bernardstik i juniorklass, men Gunilla med storpudeln Puh frågade om inte jag kunde visa honom i veteranklassen. Såklart kunde jag det!

Så in och springa vänstervarv med honom. Han fick CK och fick vara med i bästa hane - där han blev 3:a och slog ett helt gäng med "ungtuppar" (Puh är 10 år gammal!).

Sedan fick jag rusa iväg till St Bernadsringen och gulla lite med Bella så att vi var polare innan vi skulle in och visa upp oss. Hon skötte sig super, trots att hon bara var 11 månader ung. Lite skutt och hopp blev det allt inne i ringen, men hon gick snabbt att lugna ner och sprang då på fint igen.

Domaren gav henne  en superkritik, förutom att hon var högre bak än fram. Men bernisar växer ju ojämt, så hon kommer sig nog! En tvåa blev det där.

Dessutom både sa han till mig och skrev i kritiken att hon var mycket välvisad. Uppskattas alltid!


Sen fick jag RUSA tillbaka till pudelringen för att hinna ta Puh i bästa veteran. Det var hela tre veterantikar, och vinnaren av dessa fick vi möta. Puh sprang fantastiskt bra - och domaren satte oss till vinnare. Så sen var det in i stora ringen med!

Där blev det dock ingen placering, men JISSES vad Puh sprang på! Han gillade applåderna tror jag bestämt ;)



Här är Puh (och liite av mig ;) i pudelringen! Snygga killen!

Kommentarer
Postat av: Lotten

Han är verkligen stilig!

Gillar klippningen faktiskt, riktigt lyckad T60!

2010-03-22 @ 18:47:58
URL: http://busanlusan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0